آمار و کاربرد آن در مدیریت: سوال‌هایی که آمار باید به آن پاسخ دهد

http://ketabrah.ir/go/b73539
از طریق لینک کتابراه میتونید فایل کتاب را خریداری کنید
آمار و کاربرد آن در مدیریت: سوال‌هایی که آمار باید به آن پاسخ دهد

معرفی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت: سوال‌هایی که آمار باید به آن پاسخ دهد

علم آمار در پژوهش‌های کمّی، خصوصاً در رشته‌هایی چون مدیریت، کاربرد گسترده‌ای دارد. مهدی کلانتری و محمد اصغری جعفرآبادی در کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، به سوالات و ابهاماتی که درباره‌ی نحوه‌ی محاسبات آماری و اصطلاحات تخصصی آن در ذهنتان دارید، به شکل مختصر و مفید پاسخ داده‌اند. در حقیقت ساختار این کتاب مشابه پرسش و پاسخ استاد و دانشجو در یک کلاس درس فرضی است.

درباره‌ی کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت

اگر در یادگیری درس آمار و به‌کارگیری آن در پژوهش‌های خود دچار مشکل هستید، و از طرفی حوصله‌ی خواندن کتاب‌های حجیم و پیچیده‌ی این حوزه را ندارید، کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، یک راهنمای خوب برای شماست که چکیده‌ی تمام مباحث آماری را در اختیارتان قرار می‌دهد. مهدی کلانتری و محمد اصغری جعفرآبادی سعی داشته‌اند برای افزایش انگیزه‌ی دانشجویان رشته‌ی آمار، به سؤالات پرتکرار آن‌ها به‌شکل خلاصه و موجز پاسخ دهند و آمار را با زبانی ساده و درعین‌حال کاربردی به شما بیاموزند.

در ابدا باید بدانید آمار علمی‌ست که به کمک آن ارزیابی داده‌های حاصل از پژوهش انجام می‌پذیرد. هدف این علم توصیف داده‌ها و تعمیم نتایج و نمونه‌های حاصل از آن به جامعه است و نکته‌ی دیگر آن که نمونه‌های آماری باید مورد قضاوت قرار بگیرند تا درنهایت بتوان از آن‌ها نتیجه‌گیری کرد. بنابراین در رشته‌هایی که با محاسبات عددی و متغیرها سروکار دارند، آمار در حکم یک دانش مکمل است.

بخشی از دانشجویان به‌خاطر وجود فرمول‌های ریاضی از این درس گریزان‌اند و شیوه‌ی مطالعه‌ی موثر این درس را نمی‌دانند. کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت به این دسته از افراد کمک می‌کند مطالب را بهتر در ذهنشان طبقه‌بندی کنند و در صورت نیاز برای دریافت پاسخ پرسش‌های مورد نظرشان به فهرست این اثر مراجعه نمایند. سوالات موجود در این کتاب به شکلی طراحی شده‌اند که مباحث مقدماتی این علم را دربرمی‌گیرد و به مباحث پیچیده‌تر که جنبه‌ی عملی بیشتری دارند، می‌انجامد.

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت را انتشارات مهد پژوهش منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مدیریت می‌توانند از این کتاب به‌عنوان راهنمایی جامع و فشرده استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت می‌خوانیم

مشخص است که اگر اطلاعات شما کافی نباشد قادر به قضاوت نخواهید بود. یه یاد داشته باشید که جامعه به جمعی از اعداد بر می‌گردد (نظیر امتیازات، نمرات،‌ واحد‌ها و غیره). اگر اعداد خود را با اندازه‌گیری یک سری موضوعات یا افراد به‌دست آورده باشید، بنابراین آن چه در دست دارید نمونه‌ای از اندازه‌گیری‌هایی می‌باشد که وجود دارند. در نتیجه اعداد دیگری می‌تواند از اندازه‌گیری همان موضوع در زمان و مکان دیگری به‌دست آید، یعنی وجود خطای اندازه‌گیری امکان‌پذیر می‌باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)